تشدید نظارت‌های بهداشتی مرکز بهداشت بیجار در دهه نخست محرم؛ انجام ۲۷۸ بازرسی از مراکز و موکب‌ها

1405/04/07
تعداد بازدید :5

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار،مهندس صادق یوسفی، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بیجار، با اشاره به اجرای طرح ویژه نظارت‌های بهداشتی در دهه نخست ماه محرم ۱۴۰۵، از حضور مستمر کارشناسان سلامت محیط در سطح شهرستان برای حفظ سلامت عزاداران حسینی خبر داد و گفت:در این مدت، کارشناسان واحد سلامت محیط مرکز بهداشت بیجار با انجام ۲۷۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،مساجد، حسینیه‌ها،موکب‌ها و سایر اماکن مرتبط،بر رعایت ضوابط و موازین بهداشتی نظارت کردند.

سرپرست مرکز بهداشت بیجار افزود:در جریان این بازدیدها، ۲۰۰ مورد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی، ۲۹۰ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی، ۵۱ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی و ۹ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام شد تا سلامت آب و مواد غذایی مورد مصرف عزاداران به‌طور دقیق پایش شود.

یوسفی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم خط قرمز مجموعه بهداشت است،تصریح کرد:در این مدت ۷۱ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج شد و همچنین ۲ مورد شکایت مردمی و یک مورد پیگیری طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا با سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار گرفت.

سرپرست مرکز بهداشت بیجار در پایان از همکاری هیئت‌های مذهبی،مسئولان موکب‌ها و شهروندان،با تیم بازرسی مرکز بهداشت بیجار در راستای صیانت از سلامت شهروندان‌ قدر دانی کرد.

سامانه های دانشگاه