کسب رتبه دوم کشوری دانشگاه در حوزه نظارت بر درمان

1405/04/06
تعداد بازدید :143

دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تکیه بر عملکرد مؤثر در حوزه نظارت بر درمان، موفق به کسب رتبه دوم کشوری در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور شد. این موفقیت ارزشمند در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۴ مرکز نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدست آمد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر اسعد فتحی‌پور، معاون درمان دانشگاه، از کسب رتبه دوّم کشوری دانشگاه در حوزه نظارت بر درمان در ارزیابی سال ۱۴۰۴ مرکز نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

معاون درمان دانشگاه با بیان این که این ارزیابی در میان دانشگاه‌های گروه یک کشور انجام شده است، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رقابت با دانشگاه‌های بزرگ و معتبری همچون شهیدبهشتی، تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز موفق شده است جایگاه دوّم را از آن خود کند و این نشان‌دهنده توانمندی بالای همکاران ما در حوزه نظارت بر درمان است.

وی در تشریح شاخص‌های مورد ارزیابی، افزود: مرکز نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، عملکرد دانشگاه‌ها را بر اساس سه شاخص کلیدی «پویایی» (تعداد بازدیدهای نظارتی انجام‌شده به نسبت مراکز تشخیصی و درمانی تحت پوشش)، «دقت» (نسبت تخلفات کشف‌شده و منجر به برخوردهای قضایی، تعزیراتی و انتظامی به تعداد بازدیدهای انجام‌شده) و «گزارش وقایع ناخواسته» (نسبت به تعداد کل بیماران بستری) مورد سنجش قرار داده است که خوشبختانه تیم نظارت بر درمان استان در هر سه شاخص عملکردی درخشان داشته است.

دکتر فتحی‌پور با اشاره به شرایط خاص استان کردستان، تصریح کرد: این دستاورد در شرایطی به دست آمده است که استان ما با محدودیت‌های متعدّدی از جمله تحریم‌های ظالمانه و کمبود نیروی انسانی و تجهیزاتی مواجه بوده؛ امّا همکاران خدوم ما در حوزه نظارت بر درمان با روحیه جهادی و تعهدی مثال‌زدنی، توانستند با انجام بازدیدهای مستمر، کشف به‌موقع تخلفات و برخورد قاطع با مداخله‌گران غیرمجاز، گامی مؤثر در جهت ارتقای سلامت جامعه و صیانت از حقوق بیماران بردارند.

معاون درمان دانشگاه گفت: این موفقیت مرهون حمایت‌های بی‌دریغ ریاست محترم دانشگاه، همکاری ارزشمند سایر معاونت ها و مدیران ستادی و همچنین تلاش خستگی‌ناپذیر کارشناسان نظارت بر درمان در سطح دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه است. بی‌شک، وحدت رویّه و همدلی موجود در مجموعه درمان استان، رمز اصلی این پیروزی بوده است.

وی با تأکید بر تداوم این مسیر، خاطرنشان کرد: ما در معاونت درمان مصمم هستیم که با اصلاح فرآیندها و توانمندسازی بیشتر همکاران، نه‌تنها این جایگاه را حفظ کنیم، بلکه در ارزیابی‌های آتی گام‌های بلندتری در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی و نظارت هوشمند بر عملکرد مراکز درمانی برداریم. امیدواریم با تداوم این روند، بتوانیم پاسخگوی شایسته‌ای به اعتماد مردم شریف استان و کشور باشیم.

دکتر فتحی‌پور در پایان، ضمن تبریک این موفقیت به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از تمامی همکاران خود در حوزه‌های مختلف درمان، بهداشت و آموزش تقدیر و تشکّر کرد و ابراز امیدواری نمود که با استمرار تلاش‌ها، شاهد کسب افتخارات بیشتری در عرصه خدمت‌رسانی به مردم عزیز باشیم.

سامانه های دانشگاه